Tot slot

2 december 2022 - Gulu, Oeganda

Nog een laatste bericht uit Oeganda. Vandaag de rit naar Entebbe en vannacht terugvliegen naar NL. Morgen weer op eigen bodem met een heel andere temperatuur.
Ik blik terug op een geslaagde missie. Management en team van St Johns College hebben een flinke stap gemaakt. Vertaling van een strategisch plan naar een operationeel plan. Met concrete doelen voor de korte en middellange termijn. En de verbinding tussen director en team verstevigd. E = K x A
De grote winst zat 'm ook in, wat ik maar noem, de verandering van perspectief van alle betrokkenen. Betrek je communities, partnerships, stakeholders en studenten bij je veranderingsplannen! Daar was niet eerder bij stil gestaan. Ik herken dit ook uit de dynamiek van het opbouwwerk in NoordOost Overijssel, waar mijn roots liggen. Deze ervaring en de ervaring van bedrijfsvoering in de kinderopvang in Rijswijk, kwamen mij goed van pas. Dat hoop ik nog vaker te benutten bij volgende PUM-missies:-) Armenië? Vietnam? Who knows.....
Nog een anekdote. Bij analyse van de financiële resultaten en de boekhouding stelde ik een vraag over de winst. En stelde vast dat heel veel studenten niet betaalden voor hun studie. Tijdens de presentatie en de discussie vertelde de directeur met fluisterstem: "veel studenten betalen hun lessen met goud of een geit". This is Africa.
Alle volgers dank ik voor het volgen en de reacties. We zien elkaar weer in NL.

1. Liek:
    2 december 2022
    Veilige reis naar huis lieve pa!!
  2. Willy Bakker:
    2 december 2022
    Gefeliciteerd met deze missie . Je hebt daar goed werk gedaan.Ik hoop dat de terug reis geen problemen geeft. Tot ziens morgen?
  3. Joost:
    2 december 2022
    goede reis terug Sjoerd en zonder storingen.

Joost
  4. Wim:
    2 december 2022
    Interessant Sjoerd! Is je relatie met de school nu ten einde? Of gaan jullie over pakweg een half jaar terugblikken?
  5. Hetty:
    Mooie verhalen! Goede reis😘
  6. Sjoerd:
    2 december 2022
    Ik blijf de komende maanden remote coachen. En de marketingacties monitoren.
  7. Joost:
    2 december 2022
    Met een geit betalen ,wel een goed idee zsjoerd
  8. Bas Koomans:
    2 december 2022
    Weer een avontuur aan je cv toegevoegd!
    Welkom thuis!
  9. Frida:
    Welkom hier. Zulke ervaringen blijven altijd bij je. Liefs Frida
  10. Boudewijn:
    4 december 2022
    Sjoerd wat een prachtig avontuur weer. Neem aan dat je veilig bent thuisgekomen. Actief blijven in het leven daar gaat het om en daar slaag jij vooralsnog goed in. Welkom in het iets kouder Nederland en hoop dat we elkaar begin van het jaar weer zien en spreken
  11. Marty:
    4 december 2022
    Dankjewel voor je inspirerende reisverslagen!!