De weg naar Rome

30 oktober 2021 - Rome, Italië

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Dat hebben wij ook ervaren in de afgelopen drie en een halve week. Vertrokken vanaf verschillende plaatsen in Italië. Marjolein vanaf Pisa en ik vanaf Bologna. Het alleen fietsen vond ik prima (9 dagen 418 km). Ook de 5 dagen samen (252 km) gingen goed en hadden een eigen dynamiek. Na 670 km fietsen komen we dan aan in Rome. De rustdagen in Florence en Assisi waren heerlijk.

Rome vandaag: de drukte van de stad, de stilte op het mooie fietspad langs de Tiber, de ontmoeting met andere fietsers en dan de drukte op het Sint Pietersplein. Het was een mooi moment van aankomst. Een beetje vergelijkbaar met Santiago de Compostela. Het zit er op…..Alleen nu 6 uur lang helikopters in de lucht en constant sirenes van politiewagens. De G20 vergadert in Rome. Net zoveel lawaai als in 2012 toen Hillary Clinton in Rome op bezoek was.

Maar ook gemengde gevoelens: de belevenissen in 2012 toen wij als gezin een paar dagen in Rome waren.

Ik ben blij met de mooie fietservaring in het buitenland. Blij dat ik ook fietsend kan ‘proeven van de wereld’. Dank voor jullie reacties op de reisverhalen en de foto’s.

Zondag de fietsen en fietstassen 15 km buiten Rome brengen. Daar worden ze opgehaald door Care4luggage. Wij blijven nog een paar dagen in Rome en vliegen donderdag 4 november weer terug. Blijf gezond en reis voorzichtig:-)

1. Joost:
    30 oktober 2021
    Prachtig! Als we elkaar weer zien in Nederland weten we alles al uit de reisverhalen. Valt er dan geen stilte? :-)
  2. Sjoerd:
    30 oktober 2021
    Achter de woorden zitten nog veel meer dimensies🙋‍♂️
  3. Bas Koomans:
    30 oktober 2021
    Heb je reis vervolgd! Respect man voor al dat gefietst. Maar het gaat denk ik om alles wat er omheen gebeurt: making Memories! Nog veel plezier in Roma, bella Italia!
  4. Ivo:
    30 oktober 2021
    Lijkt me dat het tot nu toe een mooie reis is geweest. Nog veel plezier de komende dagen en alvast een goede terugreis!
  5. Maarten Hartsuijker:
    30 oktober 2021
    Met plezier het verslag gelezen. Nog een paar mooie dagen in Rome toegewenst.
  6. Willy Bakker:
    30 oktober 2021
    Wat een prestatie,samen volbracht. We hebben genoten van de verhalen.
    Geniet nog een paar dagen en goede terugvlucht. Tot ziens.
  7. Luc soutaer:
    30 oktober 2021
    Dank om ons via de foto’s en de verhalen mee te nemen op jouw, jullie fietsavontuur door Italië 🇮🇹, Respect voor de prestatie. Zien jullie op Merani concert. Grtjs Luc & Brigitte
  8. Sjoerd:
    30 oktober 2021
    Wij hopen jullie te zien. Turnhout of Tilburg?
  9. Martijn:
    31 oktober 2021
    Weer een mooie reis achter de rug Sjoerd. Mooie herinneringen verzamelen en op naar de volgende! In Georgie misschien? 😁
  10. Sjoerd:
    31 oktober 2021
    Dat hopen wij wel! Eind december🇬🇪
  11. Anja:
    31 oktober 2021
    Het was leuk om met je/ jullie mee te reizen. Geniet van Rome!
  12. Henny:
    31 oktober 2021
    nog fijne dagen met elkaar in Rome in een goede terug reis en tot ziens in Heemstede.
    groet Wim en Henny
  13. Carla Mastbroek en Marco Daane:
    1 november 2021
    Het was fijn om mee te lezen Sjoerd met je fietsavontuur! Met veel plezier heb ik je tocht gevolgd. Geniet nog in Rome met Marjolein. In het voorjaar spreken we af als voorpret van jullie reis naar Schotland en met name Orkney. We duimen dat die reis dan door kan gaan! Tot dan!
  14. Ronald Siezenga:
    2 november 2021
    Dank voor het delen van je mooie verhalen Sjoerd! Nog even genieten in Rome, en dan op naar Heemstede. Tot snel!