Zondag in Assisi

24 oktober 2021 - Assisi, Italië

Een mooi begin van de dag in het klooster. Temidden van 100 lawaaimakende Italiaanse vrouwen genieten wij van het ontbijt en gaan al snel richting Basiliek San Francesco. Genieten van de omgeving, de onder- en bovenkerk met prachtige fresco’s en de zang tijdens de mis. Ook een bezoek aan de tombe van Franciscus mag niet ontbreken. Om 10 uur worden we ontvangen door een Franciscaanse monnik die ons pelgrimspaspoort controleert op stempels, afgelegde afstand en reisroute. Wij ontvangen het testimonium en dankzij Abel weten we nu ook wat de tekst betekent.
De toeristenstroom komt op gang en lange rijen vormen zich voor de verschillende gebouwen. Wij genieten van de koffie, het uitzicht en doen de nodige inkopen. In de middag fietsen we naar Santa Maria degli Angeli voor een bezoek aan de wasserette. 300 meter dalen en na een uur ook weer omhoog naar Assisi. Het klooster is alleen voor ons open (ivm een verbouwing zijn alle andere gasten al uitgecheckt). We eindigen de dag op een plein en genieten van de laatste zonnestraaltjes. En maken reisplannen voor de komende week. Wind en regen staan ons te wachten……