Safari

28 november 2022 - Arua, Oeganda

Om 4:30 u opstaan en om 5 uur vertrek. Een uur later staat de auto stil in de middle of nowhere. De driver zegt dat hij ergens wilde dieren ziet en rijd geruisloos zijn pickuptruck de berm in. Een mooie omschrijving voor autopech. Daar sta je dan. Pikkedonker en geen Anwb in de buurt. Het duurt 3 uur voordat een monteur aankomt met de lijnbus. Hij start de auto en we rijden weer. Na 10 minuten valt de motor weer uit:-(
Ik heb ondertussen contact met Theo en Brian (zij zijn vanuit Gulu op weg naar de parkingang  wachten op mij). We besluiten om het reisplan te wijzigen. Zij halen mij op. Dat lukt om 11 uur en gezamenlijk rijden we naar National Park Murchisson Falls. Met de chauffeur en Sunday Asau heb ik nog een appeltje te schillen. Een fantastisch dag in het nationaal park. De foto's spreken voor zich. Op de valreep komen we heel dicht in de buurt van leeuwen. Prachtig! Besloten wordt om mij terug te rijden naar Gulu. Die rit duurt tot 23:45 uur. De mannen overnachten op mijn resort en vertrekken maandagmorgen vroeg naar Gulu. Ik besluit om contact te zoeken met PUM Nederland om mijn gebrek aan vertrouwen in het 'vervoerd-item' te delen. Ik wil wel veilig terug op vrijdag....
This is Africa......het is nu maandagmorgen, de zon schijnt en ik begin aan mijn tweede week. Om 9:30 uur gesprekken een NGO-partner en een partner uit de private sector. Vanmiddag kijken naar de interne systemen en operaties van St Johns College.