Medan Panca Budi en tourist

18 mei 2024 - Medan, Indonesië

Vrijdag 17 mei, een dag met verrassingen. Van de verwachte 20 leerkrachten/trainers kwamen er 3 opdagen. De hoofden van de 2 departementen zaten er mee in hun maag. De conference-room was helemaal voorbereid met tv- en geluidstechnici. Airco op 16 graden terwijl het buiten 32 graden was. Toch van start gegaan met het gesprek. Het evalueren van de verschillende leerprogramma's (van 2 aanbieders) 'soft skills'. Solliciteren, sociale vaardigheden, CV opstellen, sollicitatiegesprekken voeren, brief opstellen. De verschillen tussen de programma's werden duidelijk. Het was de eerste keer dat er samen over werd gesproken. De ene aanbieder dmv hoorcollege's voor 200 studenten en de andere aanbieder, een nonprofit bedrijf uit India (Wadwhani Foundation). Deze laatstgenoemde met een uitgebreide internettool. Mijn presentaties sloten goed aan op de discussie en lokten deze uit.  Ik kon ook de 'do's and don'ts' vanuit NL perspectief een plek geven, zonder de 'wijze man' te spelen. Halverwege de middag werd de discussie onderbroken door een oorverdovende (120 Db) tropische regenbui. Deze duurde ongeveer een uur. Communicatie was echt onmogelijk.

De beide hoofden van de 2 departments (Mr Junawar en Mr Akhyar) waren het eens over de voordelen en de aanpak van één en dezelfde aanpak (ook inhoudelijk en didactisch). Hoe krijgen ze het management van de universiteit mee? Een tweede keer dat deze vraag werd gesteld. Wordt vervolgd......

Om 16:00 kreeg ik mijn tweede TikTok les van Nisa en haar 2 collega's. Zie verder bij TikTok: Keecke5

Zaterdag 18 mei: de universiteit is gesloten en ik heb een vrij weekend. Een Medan City Tour' through historical Medan and its surroundings' staan op het programma. Om 8:00 uur staat driver/gids Erwan voor de deur (ipv 9:00 uur). Hij heeft mij door de stad geleid langs prachtige, historische gebouwen. En over de rol van Nederland verteld. Bij sommige toelichtingen leek het mij verstandig om stil te zijn....
Een bezoek aan de grootste tempel was indrukwekkend. Ook het huis van de familie Tjong A Fie werd bezocht. Evenals de RK Kerk en een wandeltocht door Chinatown. Een modeshow bijgewoond, een kokosnoot leeggedronken en rond 14:30 uur weer teruggebracht naar het guesthouse.  Onderweg een heerlijke lunch gekocht (Indonesisch gerecht). Nu even chillen en vanavond misschien nog een Pasar Malam bezoeken. Morgen naar Berastagi en Sipiso-Piso en de waterval in aan de noordkant van Lake Toba.

1. Koos:
    18 mei 2024
    Ik zie de naam "Keecke" voorbij komen, is dat wat ik denk waar die naam vandaan komt ?
  2. Sjoerd Bakker:
    Bingo👍
  3. Liek:
    18 mei 2024
    Tjemig pa!!!! Wat een verhaal oh oh oh, moet er ook wel om grinniken 🤭
    Wat heerlijk om ook lekker even de stad en deels het eiland te verkennen nu! Geniet 😘😘😘

Jouw reactie