Missie in Uganda

20 november 2022 - Heemstede, Nederland

Voor PUM Netherlands Senior Experts op een missie (of zoals PUM formuleert 'Advice on Location') naar Arua in het Noord Westen van Uganda. De parel van Afrika op een afstand van meer dan 6850 km van Amsterdam.
In september en oktober heb ik een aantal remote sessies gehad met Mr Asau Sunday, een bevlogen directeur van St Johns College of Science & Technology. (St Johns College in Arua)

Vanaf eind 2018 ben ik bij PUM (PUM) betrokken. In corona-tijd heb ik een project in Tanzania remote begeleid. En nu dus in Uganda en echt op missie! Spannend maar vooral gefocust op het doel van de missie. Directeur en leerkrachten van de MBO-school trainen. Een SWOT 2.0 analyse is een middel om achter sterktes/zwaktes/kans/bedreigingen te komen. En daaraan concrete doelen helpen formuleren. Een vol geplande agenda leidt mij door de komende weken. Maar ook ruimte om het Noord Westen van Uganda te verkennen. Mensen ontmoeten, boerderijen bezoeken, stakeholders van St Johns College interviewen, sprinkhanen eten, pannenkoeken bakken, kortom: een beetje avonturen beleven. In dit reisblog wil ik af en toe een indruk van mijn missie beschrijven. Ga je mee?

1. Hetty:
    21 november 2022
    Wat goed dat jij je hiervoor inzet. Heel veel succes en vooral ook veel plezier. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto’s.
    Liefs, Hetty
  2. Frida:
    21 november 2022
    Wat leuk Sjoerd! Hoe lang blijf je weg? Ga je alleen of met meer?
    Ik volg je graag.
    Liefs Fri
  3. Sjoerd:
    22 november 2022
    3 dec weer terug (sinterklaas op 4 dec).
    Ik ben alleen op PUM-missie. Ontmoeting met heel veel mensen….
  4. Janus Oomen sr:
    Benieuwde lezer vanaf het thuisfront in Probus VII Heemstede. Succes! Janus
  5. Willy Bakker:
    21 november 2022
    Spannend . Wat goed dat jij zoiets weer doet.
  6. Joost:
    21 november 2022
    veel succes met de missie Sjoerd.