Mooie klim naar Margraten en Maastricht

20 september 2021 - Eijsden, Nederland

Weer met volle fietstassen een tocht gemaakt. Vanuit Mesch via fietsknooppunten naar Margraten en vervolgens Maastricht via de oostkant binnenkomen. Sommige stukken een flinke klim. Grotendeels op eco-stand; dus hard werken. 's Morgens om 9:30 uur nog weinig andere fietsers; maar na 11:00 uur nam het aantal pensionado's snel toe op de weg.
En dan is er koffie met taart op het Vrijthof. Een mooie plek met veel herinneringen. We bezoeken de Sint Servaaskerk, de schatkamer en krijgen een stempel in ons paspoort. Daarna tijd om te shoppen en lunchen. Op ons gemak fietsen we terug naar Eijsden (grotendeels langs de Maas) voor de laatste boodschappen. Om 16:00 uur weer terug in Mesch. 43,4 km gefietst.

Onze conclusie na 3 ritten: 107 km gefietst. Mooie ervaring opgedaan in stijgen en dalen en het gebruik van de versnellingen en accu. Ook het samen fietsen is weer een nieuwe ervaring. We raken langzaam maar zeker thuis met onze fietsen. Vol goede moed.

1. Carla Mastbroek en Marco Daane:
    26 september 2021
    Wat leuk om te lezen over de fietstochten ter voorbereiding op de tochten in Italie.