ET-10 en verdere verkenning van het eiland samen

22 augustus 2023 - Hee, Nederland

Zondag samen naar een kerkdienst in recreatiecentrum ET-10. Een volle kerk met veel toeristen en opvallend veel kinderen. De voorganger stemt haar verhaal en presentatie helemaal af op de 'vreemde vogels' en gebruikt het verhaal van de Kanaänitische vrouw.
's Middags lekker naar het strand bij West aan Zee. In de zon bruinen en naar elkaar luisteren. Ria proeft voor het eerst oesters. Heeeeeerlijk.
 's Avonds vertel ik dat ik 2 weken best lang vind en graag eerder naar huis wil. Dat komt harder aan dan ik had verwacht. Het ligt aan mij. Maandagmorgen de fiets gepakt en rond de Noordsvaarder gefietst/gewandeld door het mulle zand. Een schitterende en rustgevende omgeving. Het was een pittige tocht van 2,5 uur. In de middag samen gefietst naar West. Er hapert iets in de communicatie. Uitgepraat en de lucht is geklaard. Elke dag even bellen met Doeksen of eerder vertrek mogelijk is.
Maandagavond 21 augustus naar de verjaardag van Ally Wiegman in Baaiduinen. Een mooie ontmoeting. Ze is niets veranderd. Alles draait om Ally en haar gastvrije rol. Neeke met man en Albert komen nog even langs en ook Douwe. Voor het laatste gezien begin negentiger jaren.
Ik merk dat de ontmoeting mij goed heeft gedaan.
Dinsdagmorgen gebeld met Doeksen en we kunnen zaterdagmiddag al terug (ipv zondagmiddag). Het doet ons allebei goed!
De hele dag gefietst naar de Bosplaat. Helaas is het pad voor fietsen niet begaanbaar. Ter hoogte van paal 22 besluiten we terug te gaan en duiken een duinpan in. Relaxen en lunchen. Een overheerlijke cranberrysorbet in Formerum maakt de middag compleet. Verder chillen op de camping. Morgen samen vissen! (als we zeepieren kunnen krijgen in Midsland).