Een nieuw avontuur....samen vissen

19 augustus 2023 - Hee, Nederland

De dag na het open podium in de Boerderij van de Kooi begint met zeepieren kopen in Midsland. 2 ons is het maximum ( 2 x € 6,--). Alle spullen verzameld en samen in de auto naar West aan Zee. Het is onstuimig weer en er zijn flinke golven. Ter hoogte van paal 8-600 gooien we de 2 hengels uit. Nou ja , we......Ria rijgt dapper de zeepieren aan de haken en ik gooi de hengel uit. Even een flink stuk de zee in lopen en proberen het tuig in de mui te gooien. Dat lukt goed. Trots staan we samen te vissen. Terwijl ik de tweede hengel uitgooi, zie ik een zeehond die nieuwsgierig met zijn koppie boven de golven uitkijkt naar het strand. Ria ziet het ook. Ik haal haar hengel binnen en voel dat het zwaar trekt......Tot onze grote verrassing hangt er een grote platvis aan de haak. Dat trekt gelijk bekijks van wandelaars. Trots houdt Ria de hengel vast en haal ik de vis van de haak. Na anderhalf uur is het mooi geweest.......Ik haal de hengels binnen. Ook aan mijn hengel bungelt een flinke platvis. Tevreden en voldaan gaan wij huiswaarts. Op de camping de vissen snel schoongemaakt. 's Avonds heerlijk opgegeten met gebakken aardappelschijfjes en grillgroenten. Een mooie dag samen!