Zon

14 juli 2022 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Vanaf nu schrijven Marjolein en ik samen ons blog (via Reislogger van Sjoerd). De volgers van Marjolein zijn toegevoegd aan de volgers van Sjoerd.
Vannacht om 4 uur wakker geworden met een fluitconcert. Nee, niet van ruziemakende buren uit Edinburger, maar van een veldleeuwerik. Vanuit een soort slaap/wakkerstand, merk ik dat er buiten de daktent iets gebeurt. Een fantastisch repertoire heeft het kereltje in huis. Roffels, rollers, glijders, steigers, sos-signalen en noodstoptekens. Hij haalde echt alles uit zijn borstkast. Het maakt mij vrolijk en glimlachend val ik weer in een ochtendslaapje. Tot ook de zon mij wakker maakt rond 7 uur. Een mooi begin van weer een dag in de Highlands. Alles weer in de auto en we gaan op weg naar Fort William. Omringd door bergen, meren, schapen en koeien gaan we met een gangetje van 40 km per uur naar de doorgaande weg. Dat duurt ongeveer een uur. Daarna Hetis te merken dat het weekend is. Veel Schotten gaan de natuur in. Veel parkeerplaatsen langs de riviertjes; vissers zien hun kans.

Rond 14 uur komen we aan in Fort William. Een stad met herinneringen aan 2003.
Snel boodschappen doen en de camping opzoeken. In de stralende zon staat de De Waard Albatros Junior binnen een uur. Tijd voor een frisse douche en daarna chillen in de zon. Een Schots biertje maakt het compleet. Heerlijk zelf koken en genieten.
Achter onze tent steekt de Ben Nevis zijn kop op. Toch wel hoog met zijn 1345 meter. We zullen zien of het lukt om woensdag deze berg te beklimmen (een guided tour met 8 personen). Morgen eerst het treintje van Harry Potter (Fort William naar Mallaig), waar marjolein al zo lang naar uit kijkt. De Jacobite - Train Trip.

1. J H L van `t Hoog:
    4 augustus 2022
    Ik geniet van jullie foto`s die de belevingen helemaal verstillen.