Fietstraining Zuid Limburg

18 september 2021 - Eijsden, Nederland

Over 3,5 week vertrek ik naar Bologna. Van daaruit via Florence en Assisi naar Rome.
Een grote verandering om in plaats van wandelen (vanuit Lausanne) op de fiets te stappen. Ruim 2 maanden heb ik aan het idee kunnen wennen 'niet meer lopen maar fietsen'. Nou, het went niet.......Accepteren dat ik iets niet meer kan kost tijd. De meniscus van de linker knie is licht versleten en dat voel ik bij elke intensieve beweging. Half mei ben ik begonnen met 2 x per week trainen (Happy Bodies). Algehele conditie en langzaam wennen aan minder/niet meer wandelen. Spanje was een mooie afsluiting van de wandelperiode. Samen het laatste stukje van Santiago naar Finisterre en Muxia. Toen stond mijn besluit vast: Rome met de fiets bereiken. Niet vanuit Lausanne maar Bologna. M voelde zich overvallen door mijn besluit een het tempo waarin ik de fiets aanschafte en mijn knop omzette. Dat snap ik.......
Samen fietsen naar Den Helder/Hippolytushoef en weer terug naar Bergen: het beviel ons goed. Daarna afzonderlijk onze reis plannen en voorbereiden op het avontuur in Italië. Vliegtuig boeken, een aantal slaapplaatsen vastleggen, lezen en lezen en lezen. Zowel over de reis als de cultuur. Super spannend allemaal.

En dan nu in Mesch (Eijsden) om heuvelervaring op te doen. Na aankomst vanmiddag hebben we 23 km gefietst. Heuvel op en heuvel af. Daarna heerlijk geborreld en gegeten bij B&B de Breul (onze 'Bever maaltijden'). Infra rode sauna, douchen en chillen. Rondom ons horen en zien we geiten en een ijsvogeltje. Morgen 50 km fietsen in België.

1. Marjolein:
    19 september 2021