Zon, zee, bekende plekken op Terschelling

14 augustus 2023 - West-Terschelling, Nederland

Zondagmorgen vroeg vertrokken naar Arnhem. De ontmoeting met Annelieke, Tom, Hugo en Joris was ontspannen. Ria kreeg een uitgebreide rondleiding door het huis. Fijn om Annelieke weer te kunnen knuffelen in haar eigen omgeving. Even voor 9 uur vertrekken wij richting Harlingen. Een tussenstop in het stille Ens. Op tijd in de haven en gemakkelijk aan boord van de Willem Barentz.
2 uur varen over de Waddenzee, een bekend gevoel 'weg van de vaste wal'. Ook voor Ria is het een tocht met herinneringen. De camping is flink veranderd sinds 1993.......We vinden een plekje op De Kolk en installeren de tent en alles wat daarbij hoort.
In de avondzon gegeten, nog even het Arjenduin op en een drankje in de boerderij. We zijn geland in een omgeving die bol staat van herinneringen.

Maandagmorgen, we kijken uit over een terrein dat voor mij veel herinneringen oproept.
Samen fietsen naar Midsland en een paar boodschappen doen bij de COOP. Wat een mooie omgeving. Vooral nu de hei in bloei staat.
Tegen 12 uur komen Marco en zijn vrouw met kinderen vanaf Ameland. Een leuke ontmoeting. We zingen voor de gelegenheid een Armeens lied samen. In de middag fietsen we naar West aan Zee en genieten van een strandwandeling. Fijn om samen te zijn. Over knisperende schelpenpaadjes naar West Terschelling. Aan de waddenkant even langs de plek gelopen waar Ria in 2017 de as van haar overleden partner Wim heeft uitgestrooid. Ook voor haar een emotioneel weerzien op die plek.

We hebben de eerste zon op onze huid en toosten op deze mooie dag.