Naar de top

20 oktober 2021 - Selci Lama, Italië

Lieve Hugo, Fedde en Joris,
Vandaag, woensdag 20 oktober, fiets ik de berg in Italië. Een mooi land met veel bossen, heuvels, druiven en olijven en heel veel oude gebouwen. De mensen praten Italiaans en ik kan ze vaak niet verstaan. Ik slaap elke nacht in een ander bed in een ander huis en in een andere stad/dorp. Ik probeer te fietsen van Bologna naar Rome (600 km) en ben nog niet op de helft. Maar dat gaat mij wel lukken, hoor. Ik hou van avonturen. Wandelen, klimmen, rennen en dan nu fietsen. Altijd zoveel mogelijk buiten in de natuur. En af en toe een stad bezoeken. Veel mensen ontmoeten onderweg vind ik leuk. En als ik alleen wil zijn, dan ga ik een kerk binnen. Daar ben ik even alleen en steek een kaarsje aan. Dat heb ik gisteren voor jullie gedaan Hugo, Fedde en Joris. En ook voor jullie papa’s en mama’s.
Jullie houden ook van avonturen he? Hugo bijna 5 jaar gaat naar school en de BSO in Amsterdam en volgend jaar naar Ameland. Joris, bijna 2 jaar oud, gaat naar de opvang en ook mee naar Ameland. En Fedde (net 4 jaar geworden) gaat naar school en de BSO in Haarlem en volgend jaar naar……Amerika.
Jullie houden allemaal van avonturen. Wisten jullie dat Maj ook in Italië fietst? Wij zien elkaar weer in Assisi en daarna fietsen we samen nog 200 kilometer naar Rome.
Lieve kleinzoons, blijf dromen en ga op reis. Dichtbij of verweg, dat maakt niet uit.
Ik hou van jullie,
knuffel van Opa Sjoerd

Gisteren een rustige fietsdag door de mooie Chiantistreek van Toscana. 42 km gefietst. En ‘s avonds een hele mooie zonsondergang meegemaakt.

Vandaag was het een stevig klim naar Anghiari. Alleen maar stijgen en nauwelijks afdalen. Het was fris vanmorgen bij de start om 9:00 uur. Om 12:00 uur was ik al bij de mooie BnB Antica Domora del Pellegrino. 953 meters gestegen en 667 meters afgedaald. Morgen weer v

1. Marjolein:
    😘 🌟
  2. Anja:
    20 oktober 2021
    Mooi verhaal Sjoerd en wat een lieve tekst voor je kleinzonen!
  3. Carla Mastbroek en Marco Daane:
    20 oktober 2021
    Mooi om mee te mogen lezen!
  4. Maarten Hartsuijker:
    20 oktober 2021
    Er komt een tijd dat je met je kleinzonen een fietstocht gaat maken, maar eerst naar Assisi en dan samen met Marjolein naar Rome
  5. Annelies:
    20 oktober 2021
    Sjoerd, ik wil dit ook doen!!
  6. Ronald:
    Prachtige brief pelgrim!
  7. Willy Bakker:
    20 oktober 2021
    Wat een lieve brief aan je kleinzoons.Houdt vol deze bijzondere tocht, Zo alleen.....maar heel sterk,
  8. Akky:
    21 oktober 2021
    wat heb je lief geschreven aan de kleine boys.
    wie weet wat er in hun toekomst gaat gebeuren......... ook avonturen net als jij ?
    Nu snel richting Assisi........ naar Marjolein .......
  9. Luc soutaer:
    21 oktober 2021
    Beste Sjoerd, avonturier, wat is het heerlijk om je ervaringen te lezen. De brief aan de kleinkinderen prachtig. Je mascotte, talisman mee op de foto, subliem! De verwijzing naar Marjolein die ook aan het fietsen is en avontuur beleefd, toppie. Alleen op de fiets maar in het hoofd en hart met de geliefden op reis. Geniet, geniet en geniet van je tocht beste vriend. Grtjs aan Marjolijn van ons. Luc & Brigitte