Zeven bruggen in Toscana

18 oktober 2021 - Terranuova Bracciolini, Italië

De schoonheid (maar ook de herrie en de uitlaatgassen) van Florence laat ik achter mij. Ik fiets door de Chianti! Veel stijgen en dalen en ondertussen volop genieten van de natuur en steeds weer nieuwe vergezichten. Mijn benen doen het nog goed:-)
Onderweg in Figline de fiets en mijzelf 1 keer opgeladen met Italiaanse koffie (en accuvoeding). Fietsend over de Via Setteponti ga ik naar Loro Ciuffena. Na 12 bruggen ben ik de tel kwijtgeraakt. Omdat ik voor de overnachting van de route af ga, stap ik over op google maps. En die geeft een geheel andere wending aan de weg. Geen asfalt maar zand, grind, traktorpaden, door olijfgaarden, tussen druivenranken en over boerenerven. Ik eindig op een doodlopende weg. Dank aan Google Maps. Terugfietsen (7 km stijgen) is de enige optie. Uiteindelijk kom ik in Terranuova Bracciolini aan. Een mooi BnB in het centrum van het stadje. Engels kent mijn gastvrouw niet. Dus dat wordt Italiaans oefenen!
Dagstand vandaag: 64 km, 1062 m stijging, 951 m afdaling.
Vandaag gespot: 2 dode (steen)marters, 1 vos, 2 reeen en vooral bonte kraaien. Morgen naar Subbiano.

1. Marjolein:
    18 oktober 2021
    Google maps is nooit zo ideaal voor fietsers … wilde ons in de Achterhoek ook dwars door het bos sturen 😩 waar niet eens een voetpaadje was ..
    Ben onder de indruk van je km en ook nog zoveel stijgend en dalend !
  2. Anja:
    18 oktober 2021
    Hoi Sjoerd, ook wij zijn al vaak door google maps op het verkeerde been gezet. Gebruiken ook wel maps. me. Misschien een tip?
  3. Sjoerd:
    18 oktober 2021
    Hi Anja, ik heb de tracks gedownload van Reitsma’s Route naar Rome. Deze heb ik in de app Pocket Earth verwerkt en dat gaat prima. Alleen als ik van de route afwijk dan moet ik andere apps raadplegen. Maps.me ken ik van de camino. Ga ik zeker nu ook weer ‘s gebruiken. Dank voor het meedenken.
  4. Akky:
    19 oktober 2021
    weer een mooi verhaal en wat een leuke foto's !!
    Blijf genieten.
  5. Mieke:
    19 oktober 2021
    Nog niet eerder gereageerd,maar ik lees je avonturen graag! Rien en ik zijn in 2005 ook in Toscane geweest. Het is een prachtige streek.
  6. Arie Molendijk:
    25 oktober 2021
    Hoi Sjoerd, ik heb jouw verhalen van de afgelopen week gelezen en krijg het weer warm. De afgelopen week zat ik in een huisje vlakbij Deventer. Het was fris met soms ook een buitje. Tot ziens!