Van de drukte naar de stilte

27 juni 2022 - Aviemore, Verenigd Koninkrijk

Eindelijk van boord om half tien en dan nog een uur in de rij voor de douane. Om half elf rijden we in de stromende regen weg uit New Castle upon Tyne. Het duurt een paar uur voordat de autostroom (vooral campers) oplost in het landschap. Leuk om te merken hoe Marjolein op de mooie uitzichten reageert. Voor mij zijn het vooral warme herinneringen aan eerdere reizen naar Schotland. Maar ook opnieuw verbazing en verwondering over de kleurschakering en uitzichten. Wolkenpartijen die af en toe even worden geleegd in flinke regenbuien. De autorit nodigt ook uit om te mijmeren over de afgelopen maanden en weken. Er is veel gebeurd. In december/januari naar Georgie (orthodox kerstmis en nieuwjaar); in februari met Annelieke naar het noorden van Finland; in juni even een weekje naar Georgie voor een bruiloft; in juni veel repetities en concerten met Slavuj en Merani. En dan nu 4 weken in Schotland. Ook op zoek naar meer rust:-)

In de avond en nacht tijd om te lezen. ‘Waar is het avontuur’ (zoektocht naar een avontuurlijker leven) van Brigitte Ars, helpt bij het zelfonderzoek:-)

Morgen naar Mey en daar laten we de auto achter. Woensdag met de fietsen naar Thurso en dan de oversteek naar de Orkneys. Ook besloten om in Stromness de wielen van Marjolein haar fiets te laten repareren na een ongelukje op de Leidsevaart. Die slagen in de wielen moeten er wel uit!

1. Carla Mastbroek en Marco Daane:
    27 juni 2022
    Wat fijn jullie verslag van vandaag te lezen. Ik keek er al naar uit. Eerste kennismaking voor Marjolein met Schotland. Hopelijk voor haar ook een onvergetelijke ervaring. We duimen dat er veel mooie dagen volgen!
  2. Annelieke:
    28 juni 2022
    💕 lekker mijmeren, voelen, genieten, ontspannen en onthaasten. Liefs