Via Glencoe naar Oban

de Glencoe omweg naar Oban

Schotland 2022 26 JUN 2022 - 25 JUL 2022

vrijdag 15 juli 2022, Tyndrum, Verenigd Koninkrijk

De hele nacht hard geregend. Opstaan, soppend naar het toilet en dan eerst maar eens n kop  koffie (of 3) onder de luifel…
Na het ontbijt regent het niet meer maar de boel is echt zeiknat. De auto mag niet meer over het grasveld en zou vermoedelijk wegzinken, maar het betekent ongeveer 300 x heen en weer lopen met losse spullen over het dras-veld.
De tent - nat - opgeruimd en achtergelaten bij de receptie, volgens afspraak.
Zo, nu naar Oban ! Kilo’s lichter zonder de prachtige maar zware de Waard!
De omweg via de Glencoe vallei stelt niet teleur. Het is adembenemend mooi. Dan weer grimmig, steil en hoog met de weg er slingerend doorheen; dan weer als een hoogvlakte, weids grasland als een Mongoolse steppe.
Veel watervallen, wilde beekjes, bruggen, rivieren.
Pas koffie bij Loch Awe; ons koesterend in de zon .
We rijden Oban binnen en dat verrast: na bijna 3 weken grijze stenen gebouwen, is Oban gewoon feestelijk: de winkeltjes, de haven: geel rood blauw groen.
De B &B is klein maar voelt luxe na het kamperen.
We zetten alle bagage weer óm voor de fietstocht morgen… 60 km over Mull; wind pal tegen en hoge bergen 🏔…