Mijmeren in de regen

2 juli 2022 - Finstown, Verenigd Koninkrijk

We beginnen de dag weer met een overheerlijk ontbijt bij Joy en Robbie. We rekken het gesprek met Robbie omdat het weer er nogal somber uitziet. Weinig wind dus de kans dat de regen de hele dag blijft, is groot. Na 10 uur toch maar alles op de fietsen geladen en richting Harray (de volgende verblijfplaats voor 4 nachten).

Vandaag een bijzondere dag met verse herinneringen aan 7 jaar geleden toen Dieuwke overleed. Toen een warme nacht met volle maan in tegenstelling tot nu op de Orkney Islands. Fijn om in de namiddag met Sytse en Annelieke te videobellen en samen herinneringen en emoties te delen. En uiteraard ook de eerste vakantie-indrukken van 5 weken Amerika en de aanstaande verhuizing van Annelieke met Tommy en de kinderen naar Arnhem.

Ondanks het weer fietsen we naar de Stones of Steness. Stenen van meer dan 5000 jaar oud. Dus….ouder dan de piramides in Egypte en Stonehenge.
We fietsen door naar de Stones of Brodgar. Herinneringen aan een neolithisch tijdperk. Menshoge is helaas al weken volgeboekt. We moeten het doen met een video-impressie van deze bijzondere grafheuvel. Een superervaring voor historici (denk ik).
De regen houdt niet op. In Finstown zijn alle voorzieningen zoals op de kaart aangegeven, helaas gesloten. We eten onze bammetjes onder een boom.
Bedrock B&B gaat speciaal voor ons eerder open en we komen als verzopen katten aan. Gastheer en gastvrouw zorgen voor een warm welkom en in de study komen we bij onder het genot van een kop koffie. We worden zelfs naar een restaurant gereden voor het avondeten. Wat een service!!!!

1. Frida:
    2 juli 2022
    Ik heb Dieuwke's foto ook gedag gezegd. Was me niet bewust van de dag maar nu begrijp ik het. Heb het goed samen. Liefs Frida
  2. Elisabeth:
    2 juli 2022
    Jullie blogs in een keer gebinged. Het is duidelijk dat jullie ondanks de regen genieten! Wist niet dat je ook een vogelaar bent….
    Mooie foto’s vaneen prachtige omgeving en stoer dat jullie in een daktent slapen, die aan een kant geen ondersteuning heeft? (wie ligt aan die kant?)😏
    Wij hebben een heleboel filmpjes over Iona op youtube gekeken, ook erg inspirerend en deel van de pelgrimage.
    Nog een hele fijne reis en je weet van Jan: “ er bestaat geen slecht weer want alle weer is Gods weer…..”🤭
  3. Sjoerd Bakker:
    Dat is typisch Jan weer😉
  4. Hannie de Buin:
    3 juli 2022
    Mooi hoe herinneringen uit het verleden zich mengen met het heden en beiden komen tot recht.
    Fantastisch die beschrijvingen van jullie! Hannes en Jan